|
Статьи сайта
В бібліотеку, грати в футбол!
Дніпропетровська центральна міська бібліотека почала свою історію в голодному і важкому післявоєнному 1946 році і відразу
стала найважливішим культурним і освітнім закладом міста.
Довгі роки бібліотека займала місце в самому центрі Дніпропетровська - на розі проспекту Карла Маркса і вулиці
Московської.
Із вересня 2003 року бібліотека розміщується в спеціально відведеному приміщенні на вулиці Леніна, 23.
З кожним роком бібліотека завойовує все нових читачів та відвідувачів. Стали звичними цікаві масові заходи,
зустрічі з письменниками, поетами, акторами.
Дніпропетровська центральна міська бібліотека йде в ногу з часом, і, крім традиційних книг,
стала вмістилищем і пропагандистом електронних носіїв знань і інформації.
З 2002 року в Дніпропетровській Центральній міській бібліотеці працює безкоштовний інтернет-центр, метою якого
стало безкоштовне надання читачам бібліотеки доступу до неосяжного інформаційного багатства мережі Інтернет та
можливість отримати інформацію, якої немає у фондах бібліотеки.
У 2010 році був створений безкоштовний і доступний для всіх електронний читальний зал, що дозволило впровадити ще більш
нові інформаційні технології в традиційну роботу бібліотеки.
В електронному читальному залі користувач має безкоштовний доступ до електронних видань (електронні книги,
аудіо-книги) та електронних баз даних не тільки Дніпропетровської Центральної бібліотеки, але й інших бібліотек світу.
У залі працює безкоштовна зона Wi-Fi для користувачів зі своїми комп'ютерами.
Бібліотека постійно впроваджує нові технології - створюється електронна база, тобто книги переводяться в електронний
вигляд, впроваджуються нові гаджети. У планах - перевести бібліотечні читацькі квитки в електронний вигляд. Це буде
дуже зручно і сучасно.
Електронні книги можна почитати в бібліотеці за комп'ютерами, якщо книга не підпадає під право захисту, можна взяти її
додому на флешці чи диску.
Електронний читальний зал став дуже популярним в Дніпропетровську - за статистикою сюди в місяць приходить більше 3 тисяч
відвідувачів, причому не тільки дніпропетровців.
У працівників бібліотеки з'явилася ідея зробити щось незвичайне, сучасне і подарувати жителям Дніпропетровська
можливість використовувати новітні технології в навчанні і розвагах, щоб бібліотека стала ще й центром дозвілля.
Нещодавно Дніпропетровська центральна міська бібліотека виграла конкурс на отримання гранта Фонду Білла і Мелінди Гейтс, який проводила
організація Бібліоміст.
З ідеєю отримання гранту виступив завідувач електронним читальним залом Артем Земляний, його підтримали співробітники
бібліотеки. Грант так і називався "Ігри-2012 в бібліотеці". З отриманням гранту співробітники бібліотеки створили клуб
"Biblioplay: рухливі ігри на платформі Xbox 360 + Kinect" (від "Бібліоплей": книга - грати), що стало подією в
культурному житті Дніпропетровська.
Крім того, Дніпропетровська центральна міська бібліотека отримала перемогу в 7-му раунді конкурсу співпраці
бібліотек з місцевими громадами, оголошеного програмою "Бібліоміст в Україні".
Не кожен мешканець Дніпропетровська може собі дозволити придбати Xbox 360 - це на сьогоднішній час одна з кращих
ігрових приставок, і коштує вона недешево. Але охочі різного віку можуть прийти в бібліотеку і руками помацати
приставку, пограти.
Як відомо, Дніпропетровськ позбувся права приймати ігри футбольного Чемпіонату-2012, а в клубі "Biblioplay" у
дніпропетровців з'явилася можливість стати віртуальними учасниками Євро-2012.
Про це інтернет-порталу розповів Артем Земляний: "Всі ми знаємо, що в Дніпропетровську не проводяться ігри Чемпіонату
Євро-2012, ми вирішили цей момент згладити і подарувати дніпропетровцям - читачам бібліотеки частинку Євро. Ми
організували невелику гру, яка складається з трьох етапів. Перший етап - це квест. Читачі отримують завдання, знаходять
певні книги, літературу про футбол, фотографії футболістів. Так ми визначаємо 12 фіналістів. Потім відібрані
фіналісти грають між собою на наших комп'ютерах по бібліотечної мережі в онлайн-гру "ФІФА-10". Серед них визначаються
два переможці - два супер-фіналіста, які зможуть зіграти з футболістами Футбольного Клубу Дніпро на платформі "Xbox
360 + Kinect "" - сказав Артем Земляний.
Щоб взяти участь у змаганні, бажаючі надсилали заявки на електронну пошту бібліотеки. В результаті учасників
стало понад 50 осіб.
Після квесту визначилися двоє переможців, з якими зіграли Денис Кулаков і Сергій Кравченко в режимі реального часу.
Після гри футболіст Сергій Кравченко поділився враженнями: "Нам дуже сподобалося, багато людей, всі раді нас бачити.
На такій цікавій сенсорній ігровій платформі ми ще не грали, зовсім нове відчуття ".
Максим Гармаш - супер-фіналіст конкурсу: "Я в комп'ютерний футбол граю вперше. А зіграти з футболістом-професіоналом - це
дуже здорово! "
А Денис Кулаков зіграв зі своїм опонентом з рахунком 5:4: "Раніше мені не доводилося грати на такому пристрої -
цивілізація до такого дійшла! Бібліотека відкрилася для мене зовсім з іншого боку. Я думав, що мене чекає гра на
приставці, на джойстиках, а тут потрібно було рухатися, грати по-справжньому. Оце так нововведення! "
Такі незвичайні заходи в бібліотеці дуже важливі для дітей та молоді. З місця традиційного отримання нових
знань та інформації бібліотека стає ще й місцем відпочинку та розваг. Такі незвичайні, цікаві й
коштовні розваги стають доступними для всіх. Шкода, що не у всіх бібліотеках...
--------------
Довідка:
Програма «Бібліоміст» - це партнерська робота Ради міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX), Агентства США з
Міжнародного Розвитку (USAID) та Міністерства культури і туризму України. На підтримку програми Фонд Білла і Мелінди
Гейтс надав грант для бібліотек України на суму 25 мільйонів доларів США.
Текст: М.Середняк
Комментарии пользователей
|
|
|
|